Ons verhaal

Vanuit een levenslange passie voor eten en de overtuiging te willen bijdragen aan een duurzamere voedselketen richt Karel Raymakers in 2019 Chef Centraal op.

Na jarenlang bij Unilever en Makro Argentinië te hebben gewerkt, beseft hij dat hij de touwtjes zelf in handen moet nemen om een verschil te maken.

Door te praten met chefs, die zijn enthousiasme over mooie producten delen, merkt hij al snel dat er enorme interesse is in lokale en duurzame producten. Het aanbod is echter versplinterd, en chefs hebben geen tijd en ruimte om het land door te reizen, op zoek naar iets verrassends.

Gewapend met een gezond stel smaakpapillen en tomeloze energie begint Karel aan een zoektocht naar producenten met een verhaal. Naar makers die net zo toegewijd zijn aan hun vak als aan hun omgeving.

Zo krijgt Chef Centraal gestalte, een persoonlijke horecagroothandel waar vakmanschap, kwaliteit en enthousiasme hand in hand gaan met het streven naar een houdbare voedselvoorziening. 

Karel Raymakers

Onze Filosofie

Door zoveel mogelijk Amsterdamse chefs toegang te geven tot producten die zo duurzaam en kwalitatief mogelijk zijn, werkt Chef Centraal hard aan haar droom om van Amsterdam het wereldwijde boegbeeld van lokaal en duurzaam eten te maken. Een aantal pijlers zijn daarin onmisbaar: