Ons verhaal
Vanuit een levenslange passie voor eten en de overtuiging te willen bijdragen aan een duurzamere voedselketen richt Karel Raymakers in 2019 Chef Centraal op.
Na jarenlang bij Unilever en Makro Argentinië te hebben gewerkt, beseft hij dat hij de touwtjes zelf in handen moet nemen om een verschil te maken.
Door te praten met chefs, die zijn enthousiasme over mooie producten delen, merkt hij al snel dat er enorme interesse is in lokale en duurzame producten. Het aanbod is echter versplinterd, en chefs hebben geen tijd en ruimte om het land door te reizen, op zoek naar iets verrassends.
Gewapend met een gezond stel smaakpapillen en tomeloze energie begint Karel aan een zoektocht naar producenten met een verhaal. Naar makers die net zo toegewijd zijn aan hun vak als aan hun omgeving.
Zo krijgt Chef Centraal gestalte, een persoonlijke horecagroothandel waar vakmanschap, kwaliteit en enthousiasme hand in hand gaan met het streven naar een houdbare voedselvoorziening.
Karel Raymakers
Onze Filosofie
Chef Centraal heeft als missie om de voedseltransitie in de horeca te laten plaatsvinden. Dit doen wij door als Amsterdamse horecagroothandel duurzame en lokale producten voor chefs toegankelijk te maken. De benodigde voedseltransitie berust volgens ons op de volgende pijlers: